poniedziałek, 28 lipca 2014

Zieleń w makijażu - czy wygląda się w niej na eko-świra?


Cześć Dziewczyny!

Ostatnie podsumowanie tygodnia pojawiło się z jednodniowym opóźnieniem z powodów moich rozjazdów, a nie lubię robić czegoś na odwal się, więc wolałam zrobić naszą ostatnią mini galerię w poniedziałek :)

ZIELONY I PSYCHOLOGIA
Kolor zielony kojarzy się niezmiennie z naturą, od jakiegoś czasu również z ekologią. Dlatego jest to kolor płodności oraz rozwoju. Ludzie lubiący zielony są rodzinni i sympatyczni. Można na nich polegać, a również odznaczają się skromnością. Zieleń ma na nas uspokajający wpływ - jeśli masz zmęczone oczy warto popatrzeć przez okno w dal skupiając wzrok na dużym obszarze zieleni (ach, szczęśliwi Ci, którzy mają za oknami możliwość dojrzenia zieleni:)) Zieleń również kojarzona jest z dobrobytem oraz konkretniej - z pieniędzmi, a także tradycję i wiejskie życie. 
Zieleń również kojarzona jest z negatywnymi cechami, ponieważ ma wpływ na nasze poczucie niedosytu i chciwości. Zielony może również odzwierciedlać nudę i (w przeciwieństwie do pozytywnie odbieranej tradycyjności) - przesadny konserwatyzm.
Zieleń jest jedną z barw magicznych, a także toksycznych - kojarzy się z czymś trującym, zdradliwym.
Z czym najczęściej kojarzy się zielony kolor? Z trawą, ogórkiem, wężem (następnie również owoce i przedstawiciele świata natury)

CZEGO BAŁYŚMY SIĘ W ZIELENI?
1. Że to kompletnie nie nasz kolor! 
2. Że ciężko go poskromić i użyć tak, żeby wyglądał... sensownie :) 
3. Że jest nieelegancki.
4. Że źle wizualnie wpływa na odcień naszej skóry i przytłacza.

Nie przedłużając - zapraszam do oglądania!

_______________________________________________________________________________________________________________


Paulina Kraków
Paulina zaznaczyła, że zielony kolor lubi, ale w odcieniach morskich, więc z chęcią nosiła go w tym tygodniu. Ilością prac udowodniła swoje uczucia do tego koloru :) Pierwszy makijaż to oko całe ubrane w zieleń. Drugi, to przepiękna mieniąca się krecha w różnych odcieniach zielonego, a trzeci mejkap, to takie zielony akcent - cudowny na dzień, kolor jest tutaj takim pięknym dodatkiem!
Link do makijażu

_______________________________________________________________________________________________________________


Puszka
Puszka z kolei należy do osób, które zielony nie zupełnie lubią na oku. Sama opisuje siebie jako "topielicę" (ale mnie to rozbawiło!!!) choć moim zdaniem przesaaaadza... Tym bardziej, że kojarzyła mi się z przepięknymi, magicznymi, zielonymi paznokciami! Ona też zdecydowała się jedynie na delikatny akcent na dolnej powiece, ubierając górną w klasykę, czyli brązy. Puszka zamieściła też dwa inne makijaże z użyciem zielonego tuszu :)
_______________________________________________________________________________________________________________


Primes
Primes postanowiła uczcić tydzień zielony zieloną bombą na oku! Wszystko co się tam znajduje biję trawą po oczach - cienie, eyeliner. Pięknie połączyła zielenie z żółcią, co dało efekt takiej soczystej, pięknej i świeżej zieleni, aż chciałoby się powiedzieć, że czuć wiosenną trawę i przyrodę budzącą się do życia!
_______________________________________________________________________________________________________________


Justyna Stasiak
Justyna stworzyła parę prac, pierwszą o której chcę wspomnieć jest połączenie pomarańczu z poprzedniego tygodnia z zielenią królującą nam w tym tygodniu. Miała okazję wymalować koleżankę, która wygląda bardzo kolorowo i radośnie! Justyna skusiła się również na zieloną krechę z gradientem i... różowym akcentem! Jeśli ktoś uważa, że zielony nie pasuje do różu, niech zajrzy do Justyny! Trzecia propozycja od niej to pełny makijaż oka z cudnym cieniowaniem z dodatkiem paru kolorów. Wygląda naprawdę imponująco i potrafiłby mnie przekonać do spróbowania zieleni w makijażu. Linki poniżej.
_______________________________________________________________________________________________________________


Dhwani
Nasza piękna Dhwani wstawiła zdjęcie swojej inspiracji - a konkretniej to egzotycznej ważki w otoczeniu zieleni. Szczerze? Naprawdę szczena mi opadła, jak fajnie można dopasować makijaż do inspiracji! Zieleń wychodzi na pierwszy plan, jednak jest w otoczeniu pięknych, tropikalnych i soczystych kolorów i ust ubranych w róż, taki sam jaki ma na sobie wspomniana ważka. Makijaż totalnie zakręcony i odważny, dzięki Dhwani!
_______________________________________________________________________________________________________________


Dzika Wózkowa
Ogromnie cieszy mnie, że mogę pooglądać sobie Wasze makijaże i zawsze do Dzikiej wchodzę z ciekawością co też zrobiła w tym tygodniu. I ona pokusiła się na połączenie pomarańczy, która ma symbolizować jesienne liście z zielonymi, "żywymi" liśćmi i wyszło... równie soczyście co Justynie! Mam nadzieję że mimo wszystko jesień jeszcze do nas nie zawita tak prędko :) Drugi makijaż to czerń i zieleń a inspiracją okazał się serial Arrow. Są tu jakieś fanki? :) Ja przyznam, że go nie znam, choć dużo słyszałam. Chyba czas zmienić moją niewiedzę! Trzecia propozycja to kojarząca się ze świętami mieszanka zieleni i czerwieni. Czerwone usta w połączeniu z zielonym okiem mają w sobie coś takiego... świątecznego. Słusznie dobrana nazwa - chciwy goblin naprawdę poprawiła mi humor :D 
_______________________________________________________________________________________________________________


Agnieszka Stawiarz
Agnieszka z kolei zieleń lubi i chętnie włożyła ją na oczy :) Jej makijaż został wykonany paletką z Oriflame i wygląda naprawdę cudnie! Zieleń przeplata się delikatnie z żółtym kolorem i zwłaszcza na zdjęciu, gdzie możemy podziwiać cały makijaż widać doskonale, jak zieleń daje po oczach, mimo, że nie jest neonowa :) Agnieszce pięknie wyłania się zza czarnych oprawek!
_______________________________________________________________________________________________________________


Zuocienie
Zuocienie mówi, że zieleń jest nieelegancka, ale po jej makijażu naprawdę śmiem mówić, że nie ma racji i sama to udowadnia! :D Stworzyła pięknie cieniowany makijaż, z dodatkiem mięty i złota. Jeśli to jest makijaż nieelegancki - to mnie zabijcie! Zuocienie jest tak śliczną i utalentowaną dziewczyną, że naprawdę każdy jej makijaż oglądało mi się przyjemnie. A ona chce unikać zieleni!! Ach...
_______________________________________________________________________________________________________________


Marta
Marta również zalicza się dof anek zieleni i ten tydzień przyjęła z radością :) Dzięki temu możemy podziwiać aż trzy makijaże w jej wykonaniu. Pierwszy z nich to Otul mnie zielenią czyli makijaż mówiący o tym jak Marta dzięki pięknej, cieniowanej kresce poczuła się poczuła się otulona w ten kolor :) Drugi makijaż to Kobiece moro czyli jadowita zieleń wraz z brązem. Choć moro służyło do wtopienia się w otoczenie - Marta w nim na pewno się z tłumu wyróżniała! Trzeci makijaż to Głębia oceanu i połaczenie zieleni z niebieskim. Świeże, sycące! Rafa koralowa w takich barwach to naprawdę byłby piękny widok!
Ale ale! Marta przygotowała dla nas jeszcze niespodziankę...;) 
_______________________________________________________________________________________________________________


Detective
Detective również zalicza się do grona zadowolonych z zieleni - widać po jej pokolorowanych oczkach :) Pierwszy makijaż to miętowy w towarzystwie czarnej kreski na oku i linii wodnej w towarzystwie lekkiego,połyskującego cienia w kolorze zbliżonym do cielistego. Drugi makijaż to ten sam odcień mięty również w duecie z czarną kreską, tylko z akcentem kolorystycznym na dolnej powiece. Trzecia propozycja to podwójna kreska z czernią i kolorowym akcentem na górnej powiece. Detective stworzyła nam zestaw trzech makijaży idealnych dla każdego na co dzień - nie nachalnych, nie przerysowanych i eleganckich!
_______________________________________________________________________________________________________________


Kuferek Marleny
Marlena również pokusiła się na stworzenie trzech makijaży, które służyły jej w pracy :) W zielonym i ona czuła się swobodnie co widać przy stworzonych przez nią pracach. Pierwszy z nich to zieleń z niezwykle ciekawą kreską również w odcieniach zieleni, która mam wrażenie, jakby była mokra - ciekawy efekt! Drugi makijaż to zieleń w matowym wydaniu, wycieniowana i podkreślona czarną krechą na oku i linii wodnej. Trzecia zaś propozycja to zielone cieniowane oczko troszkę ożywione żółtym akcentem w wewnętrznym kąciku - aż oko się śmieje :) Marlena sprawdziła - do pracy zieleń się nadaje :)

_______________________________________________________________________________________________________________


Paulina Pieśla
Paulina przygotowała makijaż z czarną krechą i naprawdę bajecznymi kolorami zieleni. Paulina ma zielone oczęta i sama mówi, że unika tego koloru. Widziałam ją już w makijażu w dodatkiem neonowej zieleni, teraz mam okazję podziwiać ten mocny, zielony mejkap i wcale nie uważam, że zielone oczy dyskwalifikują zieleń na powiece :) Jest soczyście, trochę jadowicie, no i przede wszystkim zielony pełną parą!
_______________________________________________________________________________________________________________


xxxchuda
A tu jeszcze bonusik podesłany przez koleżankę, czyli oko w wydaniu trochę podobnym do Pauliny - soczyście i szalenie! Bardzo mi się podoba i chyba skusze się w końcu na taki ciekawy odcień zieleni, bo naprawdę wygląda zjawiskowo! 
Link do zdjęcia
Link do bloga autorki :)
_______________________________________________________________________________________________________________

Cóż! Okazało się, że są osoby, które zieleń uwielbiają, albo nie znoszą - nie ma takiej z nas, która przeszłaby koło tego koloru obojętnie :) Ja też ubierałam zieleń w tym tygodniu, jednak... niechętnie... Znalazłam jednak odcienie, które jako tako byłam w stanie przyjąć i wyjść w tym do ludzi. Oto moje (po)twory:



_______________________________________________________________________________________________________________

RADA NA TYDZIEŃ ZIELONY
czyli jak poskromić zieleń

Jeśli tak jak ja, nie należycie do fanów zieleni - spokojna Wasza rozczochrana :) Zieleń jako akcent niejednokrotnie wygląda dużo lepiej niż w wydaniu "na całą powiekę". 
Jeśli zaś uważacie, że Was przytłacza i sprawia, że Wasza twarz wygląda szaro(albo jak to ujęła Puszka - jak topielica:P) to warto zaopatrzyć się w cień żółty. Nałożenie żółtego cienia na zielony zawsze działa! Pięknie wyciągnie z zieleni jej potencjał, rozweseli i nada zupełnie innego wyrazu.
I pytanie z tytułu posta - jak nie wyglądać na eko-świra? Nie, żebym coś miała do eko-świrów, po prostu zieleń na oku niekoniecznie musi się kojarzyć z jednym! Zieleń sama w sobie jest kolorem natury. Oczywiście bezpiecznie łączy się ją z brązem, który tak - pasuje do wszystkiego, ale również jest kolorem natury - drzewiastym. Spróbujcie do zieleni dodać trochę kolorów mniej naturalnych i mniej kojarzących się z roślinami zielonymi. Pomarańcz? Niebieski? Róż? Dla chętnych - posmarujcie całą ruchomą powiekę zielonym cieniem. W lewym oku użyjcie do wycieniowania brązowego cienia, a w prawym czarnego. I jak? :)

_______________________________________________________________________________________________________________

Ufff... To już koniec naszej zabawy! To niesamowite jak miło i kolorowo płynął mi z Wami czas! Czytając Wasze posty naprawdę było mi niezmiernie przyjemnie na serduchu, że i Wam fajnie przeleciało te parę tygodni. To ja Wam dziękuję, chciałabym każdej z osobna naprawdę uścisnąć rękę, ale przybijam tylko wirtualne piątki w podzięce za każdy makijaż który mi nadesłałyście.

Miałam ogromny dylemat, bo chciałabym każdej z Was podarować coś na pamiątkę, ale fizycznie będzie to możliwe dopiero jak wygram w totka:D Dlatego zgodnie z początkowym zamysłem chciałabym obdarować dwie osoby, które bardzo aktywnie uczestniczyły od samego początku w Akcji Kolorowanie. Niestety sponsorzy są do bani, więc drobne upominki wybierałam sama...

Za to, że zawsze pierwsza przesyłała swoje propozycję, chciałabym nagrodzić Paulinę z bloga nailseyes, którą znacie jako Paulinę z Krakowa:)

Oraz za systematyczność i bardzo fajne podejście do całej akcji chciałabym podziękować małym upominkiem Marcie z bloga mojekosmetykimojsiwat.
Prześlijcie mi proszę na maila swoje dane do wysyłki :) (mail w zakładce "o mnie")

Każdej z Was gorąco dziękuję, niech kolor będzie z Wami!!! Pamiętajcie - używając go zachęcacie innych do używania kolorów, a nuż kogoś zainspirujecie? Niech lato będzie kolorowe!

A jeśli tak jak ja czujecie mały niedosyt - do niedzieli spróbujcie stworzyć makijaż tęczowy używając kolorów ze wszystkich poprzednich tygodni! Ja próbowałam i musiałam się zmywać :D Wcale nie było tak prosto, łatwo i przyjemnie! Zakończymy z pompą całą Akcję!!

Buziole przeogromne!
Wasza Picola

33 komentarze:

  1. jeszcze ja:D http://zakochanawkolorkach.blogspot.com/2014/07/czy-zielony-makijaz-pasuje-do-zielonych.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ wiele tu inspiracji, to wyjątkowo piękny tydzień! Gratuluję Dziewczynom upominków :) No i dziękuję Tobie za zorganizowanie fajnej zabawy. Teraz wiem, że kolor zagości na dłużej, a paletki nude idą w odstawkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję za udział i mile spędzony czas ;) ciesze się, że kolorki zostaną jeszcze na dłużej, bo naprawdę Twoja uroda i styl aż proszą się o ostre kolory! :)

      Usuń
  3. W tym tygodniu ile makijażu i wszystkie są super :) Szkoda, że to już koniec akcji, bo "przyzwyczaiłam" się do niej i koloru na co dzień :) Bardzo dziękuję :* Super, cieszę się z powodu upominku :):):) Bardzo mi miło, bo naprawdę z wielką przyjemnością brałam udział w tej akcji :) Już przesyłam maila i oby więcej takich akcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. A co do niedosytu to moja niespodzianka jest z tym związana, ale kto wie może czas pozowoli mi na wyczarowanie kolejnego :)

      Usuń
    2. ;) Właśnie u Karolki pisałyśmy i tęczowym makijażu i naprawdę mam na niego chęć, tym bardziej podziwiam Twoją propozycję ;)
      Super było razem kolorować!

      Usuń
  4. Ale piękne :) Ja w ty, tygodniu, niewyrobiona jestem, ale gratuluję wszystkim wytrwałości i kolorowanie swojej buzi :)
    Dhwani egzotyka do mnie najbardziej przemawia, świetna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewyrobiona, ale Karolka - proszę stwórz tęczowy makijaż z tymi Twoimi mega nasyconymi kolorami, plissss!!!!!! ;)

      Usuń
  5. super! i ja muszę się przekonać do zieleni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dziękujemy ;) fajnie się malowało w kolorze!

      Usuń
  7. Genialna akcja, swietnie sie bawilam i gratuluje wszystkim dziewczyna przepieknych makijazy a tobie picola dziękuje za zorganizowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ nie ma za co, to naprawdę była przyjemność móc się mobilizować razem z Wami do cotygodniowego przełamywania lodów ;)

      Usuń
  8. Zielone akcenciki kocham! Ale znów - to nie mój kolor. Neutralny kolor + zielony szczegół? Brzmi świetnie! Jak ja lubię oglądać Wasze makijaże! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Ogromnie mnie to cieszy, ja sama czekałam z niecierpliwością na każdy tydzień i nigdy się nie zawiodłam! ;)

      Usuń
  9. Dziewczyny świetnie się spisały, wspaniałe makijaże, rewelacyjna akcja :) Odkryłam wiele nowych połaczeń, inspiracji, motywów... Dziękuję Wam bardzo:) Gratulacje dla wyróżnionych :) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też dziękujemy Justynko za Twoje kolorowe szaleństwa! Cudownie było podglądać Twoje prace i myślę, że niejedna osoba będzie mogła się zainspirować! ;)

      Usuń
    2. Dziękuję za miłe słowa! I ode mnie, na zakończenie, małe podsumowanie udziału mojej skromnej osoby w akcji: http://zabkazpedzelkiem.blogspot.com/2014/07/akcja-kolorowanie-by-picola-podsumowanie.html
      Świetnie się bawiłam tym kolorowaniem :)

      Usuń
  10. To ja dodam coś od siebie :) Moje oko :D
    https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10502248_667880426632622_2715667388675252718_n.jpg

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję Ci za tą akcję, zmotywowałaś do odkrywania nowych połączeń kolorów no i włożyłaś tyle pracy w zebranie tego wszystkiego w całość! To Tobie należy się prezent ! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha... najlepszym prezentem dla mnie były cotygodniowe podsumowania i Wasze prace, które mnie mobilizowały jak nie wiem co!!! :*

      Usuń
  12. Czyżby chodziło o ten lakier: http://galeria-puszki.blogspot.com/2014/01/hobbicka-zielen-020-copacabana-i.html? :) Dziękuję Ci kochana za wspaniałe tygodnie i liczę na powtórkę takiej akcji! Bawiłam się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Dokładnie o ten mani :) Już go podlinkowywuję, bo zieleń jest normalnie strzałem w kosmos!!!
      Ja również CI dziękuję za udział, wspaniałe makijaże i wspólna zabawę!:*

      Usuń
  13. piękne zielone makijaże! dzięki tej akcji na pewno częściej na moich powiekach będą gościć wyraziste kolory:) niestety bonusowego kolorowego makijażu nie dam rady zmalować, bo pożyczyłam rodzicielce aparat na wakacyjny wyjazd:(

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna akcja, zobaczyłam dużo świetnych makijaży :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja lubię zielony na oku, zwłaszcza teraz w lecie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam zieleń na powiekach *-* To kolor, który towarzyszy mi najczęściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetna akcja, dziękujemy za organizację :-), jak mi się uda, to dam jeszcze ten multikolorowy ale ciężko tydzień teraz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zieleni unikam, nie wyglądam dobrze w tym kolorze.

    OdpowiedzUsuń

Kłaniam się pięknie w podzięce za każdy komentarz! C;
Pisz śmiało, krytykuj konstruktywnie i dziel się swoją opinią - takie komentarze zawsze czytam chętnie nie tylko ja, ale też inni, którzy tu zaglądają.